30 בנוב׳ 2008

האלוף של ימי שישי

פוסט זה מפורסם בו זמנית בבלוג של שליו ושל רן ונכתב ע"י רן.

בעבר סיפרתי על מסורת ה"תודה לאל שיום חמישי/שישי" (להלן תלשי"ח) החיפאית והגוגלית עולמית שבה מתאספים כל עובדי המשרד בכל יום שישי (חמישי בישראל) ומדסקסים את שקרה בחברה במהלך השבוע האחרון או סתם מעלים נושאים שונים לדיון. במקרים מסויימים המסורת היא יותר קלילה וכוללת רק שתיה ומפגש חברתי קליל.

ובכן, החדשות אשר בפי היום הן שעבדכם הנאמן התנדב להיות אחראי צוות קישוט. כלומר התנדבתי להיות זה שמארגן את התלשי"ח בכל שבוע. אני אחראי על התוכן, התזמון, התאום וכו'. בתור יו"ר הוועד ראיתי לנכון לשנות את המסורת והחלטנו (החלטתי) לפתוח במסורת של שבוע-שבוע על פיה שבוע אחד יש תלשי"ח טכני וכבד ושבוע אחר יש תלשי"ח חברתי
בגוגל למישהו שלוקח אחריות על איזה נושא נהוג לקרוא champion, אלוף, אבל נראה לי שבעברית התרגום הנכון הוא חניך תורן. חלום ילדות התגשם לי, מעתה ובאופן קבוע אני אב השבת, כל שבוע.

בתלשי"ח הטכני אנחנו מדברים על ענייני המשרד והחברה במשך השבועיים האחרונים ובנוסף יש כל פעם שני אנשים שעושים תצוגת פרוייקט של "5 דקות ללא שקפים" שזה פורמט שאני המצאתי שבו אנשים מספרים על פרוייקט מעניין שהם עשו בזמן האחרון והרעיון הוא לשמור על קלילות מסויימת ונגישות. בהרבה מקרים הנושא מעניין ותופס את האנשים אז זה נמשך הרבה יותר מ 5 דקות. במקרים מסויימים מציגים האנשים את הפרוייקט העיקרי שעליו עובדים רוב היום, אבל בהרבה מקרים מציגים פרוייקטים צדדיים, בין שאלו פרוייקטים 20% או גם פרוייקטים חיצוניים שאינם קשורים לגוגל כגון תיזה מהאקדמיה או קורסים שלימדו ועוד. הרעיון בא אלי בעקבות כך שמידי פעם בשיחות מסדרון יצא לי לשמוע מאנשים שהם עושים או עשו פרוייקטים ממש מעניינים והבנתי שזה כנראה יכול לעניין לא רק אותי אז הצעתי שנמסד את זה בתלשי"ח. מאז כבר היו לנו שלושה סבבים של סיקורי פרוייקטים ועד כה ההתעניינות היתה רבה. אני חושב שזה חשוב וגם מעניין לדעת מה אנשים מסביבך עושים או מה עשו בעבר ונראה שאנשי המשרד מסכימים איתי. סבבה? סבבה

בתלשי"ח החברתי גם כן יש לנו מסורת חביבה. הפעם זו לא היתה המצאה שלי אבל אימצתי את הפורמט בשמחה. כל שבוע יש לנו סשן של "Hooglers around the world" שזה סקירת טיול של מישהו שהיה לאחרונה במקום מעניין בעולם. כיאה לאנשי הייטק וכדי להצדיק את המעמד חייב כל עובד פעם בשנה לסוע לחופשה במקום אקזוטי ולחזור עם הוכחות בצורת תמונות. ואכן, עובדי גוגל חיפה מתגלים כעובדים ממושמעים למדי וכל אחד מהעובדים עושה תפקידו נאמנה. היו לנו כבר מספר סשנים שבהם הציגו טיולים מתאילנד, אירלנד ובשבוע הבא ניו-זילנד. (רק עכשיו שמתי לב שכולם מסתיימים ב-נד. מעניין...) והקטע הנחמד הוא שבנוסף להצגת התמונות אנו מוסיפים גם משהו באווירה שתואם את המדינה המדוברת אז בשבוע שעבר כשהיה אירלנד שמנו מוזיקה אירית ברקע וכמובן שתינו בירה גינס.

מעניין אותי לשמוע איזה מסורת יש אצל הקוראים השונים במקומות העבודה אז מוזמנים להשאיר תגובות.

3 תגובות:

Ori אמר/ה...

באאוטבריין זה דיי פשוט.
יום חמישי - אחרי ארוחת צהריים מתאספים כולם ל - Coffee Time (מסורת עתיקת יומין מצי הסוחר) בדרך כלל גם מארגנים תקרובת. נושאי השיחה חפשיים אבל בדרך כלל זה מסתכם בהרבה מאוד... צחוקים.

איל אמר/ה...

בחברה שלי יש מסורת בה כל יום חמישי מתאספים והמנכ"ל מסביר כמה המצב בשוק קשה. פעם היו גם מחלקים פיצה, אבל עכשיו המצב בשוק באמת קשה...

דוד אמר/ה...

אצלנו ביום חמישי אנחנו מוציאים את כל הכיסאות החוצה, מעבירים מטאטא, ושוטפים את המשרד.