7 באוק׳ 2007

Emacs? vi?


זה כנראה עניין דתי...
מכירים את מלחמות הגיקים בין linux ל windows?
אז יש יותר גרוע מזה: מלחמות הסופר גיקים בין vi ל emacs.
אם תשאלו גוגלר איזה אדיטור (orech) אהוב עליו במיוחד אתם עלולים לקבל כמה תשובות מעניינות, שכל אחת בפני עצמה היא נושא למחקר אנתרופולוגי-סוציולוגי-תאולוגי ולפעמים אף פלאנתולוגי מעניין במיוחד.
יש שיענו vi כאילו דההה, בנסיון להראות קול על ידי שימוש בז'רגון שהיה עדכני לפני איזה 10 שנים.
יש שיענו emacs, מה, יש אדיטור אחר בכלל? בליווי נחרת זילזול מעליבה.
אז זה כנראה תלוי אם אתם מעדיפים את הרצף ESC+: או שאתם דוקא מעדיפים CTRL+x CTRL+f k q v וכו'...

ושלא תחשבו שהמצאנו את זה כאן; המלחמה הזו היא NIH. לקהיליית המתכנתים היוניקסים יש עבר עשיר בנושא: http://en.wikipedia.org/wiki/Editor_war

ובמה אני משתמש, תשאלו? עם זאת שאני כל פעם נפעם מחדש כשמשתמש vi מראה לי איך הוא עושה search and replace עם ביטויים רגולריים מהגיהנום, ואני מתפעל מזריזות הידיים של משתמש emacs כאשר הוא מדגים לי לחיצה סימולטנית על עשרה מקשים שונים כדי לשמור קובץ (הוא בטוח משתמש ביותר מ 10 אצבעות), אני באופן אישי מסתפק ב eclipse שלי...




אין תגובות: