21 באוק׳ 2007

ומה אתם עושים שם בכלל?

כל מרואיין שמגיע אלינו לראיונות שואל בשלב זה או אחר מה אנחנו בעצם עושים כאן בגוגל. שאלה לגיטימית ומתבקשת, אז הנה תשובה מפורטת עד כמה שאפשר (סודיות וכאלה).

אז בעקרון שני המרכזים, חיפה ותל אביב, הם מרכזי פיתוח של גוגל לכל דבר ומהווים חלק משרשרת ארוכה של מרכזי פיתוח בכל העולם - ארה"ב, אירופה, הודו, מזרח ועוד. בעקרון כל מרכזי הפיתוח עובדים על כל המוצרים, כלומר אין חלוקה אפריורי של מוצר מסויים במרכז מסויים. אבל ברור שאם המרכז לא ממש ענק, אי אפשר לעבוד על כל המוצרים של גוגל (יש המון), אז בוחרים קבוצה קטנה של מוצרים שעליהם עובדים. אבל מי שבוחר על מה לעבוד זה אנחנו, כלומר זו לא הנחתה מלמעלה.
העבודה מתבצעת בקבוצות מוצר די קטנות שבהן היחסים הבין-אישיים ממש טובים. זה מאוד חשוב לנו לבחור אנשים שהם team players בגלל האופי הקטן והאינטימי של קבוצות הפיתוח.
אנחנו בחיפה, כמו גם בתל אביב בתהליך של גדילה ולכן כל כמה זמן נפתחים עוד ועוד פרוייקטים, בהתאם לכוח האדם הזמין והמוטיבציה להתחיל פרוייקט חדש (כלומר מישהו קם בבוקר ואומר "בא לי לעשות ווב 3.0"). אז בוודאי שאם אתן פה רשימת פרוייקטים, היא בהחלט לא סופית. אבל אני לא אתן (אכזבה...)

מה שאני כן יכול להגיד זה שיש פרוייקטים בכמה תחומים שונים, בינייהם מנוע החיפוש עצמו, apps, עבודה על תשתית הפרסומות, עבודה על מוצרים לשוק המקומי ועוד. זו בהחלט לא רשימה סופית נכון להיום וכנראה שכבר מחר יהיו פרוייקטים חדשים.

מאיפה מגיעים הפרוייקטים?
יש כאלה שמגיעים "מלמעלה", כלומר פונים אלינו ואומרים "צריך מוצר כזה וכזה - אתם מעוניינים לפתח אותו בחיפה?" ואנחנו מחליטים אם מעניין אותנו או לא.
ויש כאלה שמגיעים "מלמטה", כלומר אחד מאיתנו מעלה איזה רעיון, בד"כ הוא מתחיל בעבודה של 20% עליו ואם זה עושה הגיון זה הופך לפרוייקט אמיתי וגדול. אני, למשל התחלתי בפרוייקט בתחום של פרסומות, ואז אחד החבר'ה הציע רעיון מגניב לפרוייקט חדש בתחום חדש ושונה, עבדתי על הרעיון שלו יחד אתו ב 20% שלי (כלומר יום בשבוע שבו אני עושה מה שמעניין אותי) ואחרי שהצלחנו לעשות demo משכנע זה הפך לפרוייקט מלא, ועכשיו הצטרפו אלינו עוד כמה אנשים שנדלקו מהרעיון וכולנו עובדים עליו full time.

עושים L10N ?
L10N זה בשפת הקודש localization או "עברות", כלומר תרגום של האפליקציות לעברית, כמו גם לשפות אחרות.
אז איפה עושים את זה? בגדול - לא פה. בקטן - לפעמים פה, זה תלוי אם יש מישהו שזה מעניין אותו (אני למשל עשיתי משהו כזה ב 20% שלי בהתנדבות מלאה, והאמת שהיה כיף).
עוד בנושא זה - בהמשך.

אין תגובות: