12 באוק׳ 2007

ומה אתם עושים על האסלה שלכם?


כשהייתי בצבא היה לי מפקד שתמיד היה מתחיל את המסדר שלו בשרותים. הוא היה אומר "לך לשרותים, תראה איך הם נראים, רחרח אותם - הם יגידו לך כך מה שאתה צריך לדעת על הפלוגה".
אז... נשאיר את הסיפורים מהפלמ"ח בצד ונחזור לשנת 2007. אולי בגללו אני מקפיד, בכל פעם שאני מגיע לראיון עבודה בחברה חדשה (וזה לא יקרה בקרוב), ללכת גם לשרותים, אפילו אם אני לא באמת צריך.
אני בהחלט זוכר את הפעם הראשונה שהלכתי לשרותים בגוגל... זה היה במטה החברה במאונטיין ויאו, קליפורניה. היתה זו שעת בין הערביים, גלים התנפצו על סלעי החוף, השחפים חזרו מהים לקראת שנת הלילה שלהם, דולפינים ליהטטו במימי המפרץ הזהוב למולי, האווירה היתה קסומה ונדמה כאילו כל היקום היה שם באותו רגע רק בשבילי... או - יותר נכון, הייתי לחוץ מהתחת כיוון שהייתי באמצע סדרה של ראיונות מתישים שלקחה יום שלם, התחילה במיגרנה והסתיימה בהתמוטטות עצבים (אבל בסוף עברתי ;-), אבל הביקור בשרותים היה רגע של קסם. רגע קצר, אמנם (עשיתי פיפי) אבל קסום. למעשה, מאז, בכל פעם שיצא לי לסוע שוב למטה החברה, הקפדתי ללכת לאותו תא שרותים בדיוק ולהשתין שם עוד פעם אחת לזכר הימים הטובים שהיו לנו יחד, גם אם אותו תא לא היה התא הקרוב ביותר וגם אם הייתי צריך לצעוד אליו 10 דקות (ממש גדול שם), לעולם לא אכזבתי אותו.
אז מה כל כך מעניין בשרותים, אתם בוודאי תוהים? אולי זה הבידה החשמלי שגם יודע לחמם את האסלה? אולי זה הפן (fan, לא fun) שהבידה עושה אחרי השטיפה? אולי זה השלט הרחוק שיש לכל בידה? או אולי זה זרם המים שניתן לשליטה - קדמי, אחורי, טמפרטורה, עוצמה, פולסים וכו? לא ולא, לא ולא, זה לא זה בכלל (זוכרים? עשיתי רק פיפי).
הסוד הוא בגוגליות. כן כן, גוגליות - זה מונח פנימי שמעיד על כך שאדם או חפץ הוא בעל תכונה המכונה גוגלי. אף אחד לא ממש יודע מה זה גוגלי (אני מבטיח לברר ולכתוב בהמשך), אבל כולם מניחים שזה משהו טוב, אולי בגלל שיש בזה את שורש החברה.
ולמה אני אומר שהשרותים הם גוגלים? אני לא מתכוון לפתיחות - אין שם שום פתיחות - יש מחיצות, ויש שרותי גברים, נשים, אז לא זה העניין. אני מדבר על משהו שנקרא "בדיקות על האסלה" (teasing on the toilet או בקיצור TOTT). מה העניין של TOTT? העניין הוא כזה - כל שבוע מתפרסם פרק חדש של TOTT ומחולק לכל תאי השרותים (בארה"ב, בישראל ובכל העולם). כל פרק הוא בעצם דף נייר בודד, משהו שאפשר לקרוא בחמש דקות, ומלמד אותך קצת על איך עושים בדיקות תוכנה בגוגל. יש פרקים שמציגים כלי בדיקות חדשים, יש פרקים שמציגים שיטות עבודה, או סתם טיפים קטנים ושימושיים למתכנת שכותב לעצמו את בדיקות היחידה (unit testing), שזה בעצם כולם - כולם כותבים בדיקות. יש פרקים ממש מרתקים, כאלה שאני יוצא מהשרותים עם תחושת סיפוק גדולה לא רק ממה שיצא, אלא גם ממה שנכנס ;-) יש גם פרקים, איך נאמר, קצת פחות מרתקים, אבל ככה זה בחיים.
בעצם בגוגל דואגים שננצל היטב את הזמן, אפילו בשרותים - צריך לנצל היטב את ה down time של המהנדסים היטב. ברור שאם לא נוח לכם עם המחשבה אתם לא חייבים לקרוא (אין מבחן בסוף), אבל אני באופן אישי חובב גדול של מקביליות. זה אומר שתמיד כשאני מכין פסטה, קודם כל אני חותך את הבצל ומטגן אותו, כך שבזמן שהבצל מיטגן לאיטו על האש, אני קולף את העגבנית ומכין את שאר המצרכים; כמובן שהבישול של הפסטה עצמה גם כן קורה במקביל לרוטב, אבל זה כבר עניין של תזמון עדין כיוון שאסור שהפסטה תחכה לרוטב - זה יעשה אותה רכה ודביקה. אז כמו בפסטה, כך זם בשרותים (לא הרך והדביק - המקביליות). אני תמיד דואג להריץ איזו קומפילציה לפני שאני הולך להתפנות. ואם אני כבר מתפנה, אני נהנה למקבל בשלישית ע"י קריאת פרק מהנה של TOTT.

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

Its a rather important typo when you write "teasing on the toilet" when you actually mean testing...

"Googley" might have a very broad definition, but I'm pretty sure teasing you on the toilet does not fall in it's scope.

Ran Tavory אמר/ה...

Oops... That was an honest (Freudian) mistake

שלומי אמר/ה...

היי, רן,

אהבתי את הבלוג בכלל ואת הפוסט בפרט,
כראש צוות בדיקות אוטומציה אני מקווה שהיחס של המפתחים לבדיקות לא ינבע ממיקום כיתת הלימוד :-)