29 במאי 2008

vi


בעבר כתבתי פוסט על מלחמת העורכים. לא מדובר פה על המלחמה של עורך ידיעות אחרונות בעורך מעריב, גם לא עורך בריטניקה ועורך האנציקלופדיה העברית. לא ולא, מדובר בעורכי טקסט של יוניקס או לינוקס.
אז היו לנו כבר מלחמות דפדפנים (אספלורר נגד נטסקייפ 0:1) מלחמות של מערכות הפעלה (לינוס ווינדווס) ובשקט בשקט, בחשאי ובשושו מתנהלת בקרב קהילת מפתחי ה*קס מלחמה קדומה הרבה יותר, היא מלחמת vi ב emacs. זו מלחמת האצבעות הארוכות והגמישות בסדרת המקשים הממוריאלית.
אז אני החלטתי בסופו של דבר לקחת צד במלחמה זו ואתמול בלילה מצאתי את עצמי נכנס למיטה עם אהובתי ועם ספר חדש שזה עתה רכשתי באמזון Learning the vi Editor שיש לו, אגב, ציור של חיה לגמרי לא ברורה (מי שיודע מה זה מוזמן להגיב)



5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני איתך.
ואחרי לימוד מהיר של VI
אני ממליץ לעבור לVIM
שזה כמו VI רק משופר

אנונימי אמר/ה...

נדמה לי שהחיה היא למור (lemur).

Ran Tavory אמר/ה...

Oh yes, and when I say vi I actually mean that I use vim. vi is just a general name, but vim is the specific version

אנונימי אמר/ה...

אצלי בעבודה כמעט כולם אנשי vi.

אנונימי אמר/ה...

לא בדיוק למור, אלא קרוב משפחה שלו.

ציטוט מהקולופון:
The animal featured on the cover of Learning the vi Editor is a tarsier, a nocturnal mammal related to the lemur ... The tarsier is a native of the East Indies jungles from Sumatra to the Philippines and Sulawesi, where it lives in the trees, leaping from branch to branch with extreme agility and speed. A small animal, the tarsier's body is only six inches long, followed by a ten inch tufted tail. It is covered in soft, brown or grey silky fur, has a round face, and huge eyes... They subsist mainly on insects, and, though very curious animals, tend to be loners.

ולשאלה המקורית: vi כמובן, למרות שמאז המעבר שלי למק אני משתמש בעיקר ב TextMate.