20 במאי 2008

סרגיי בארץ הקודש

כולם יודעים, כולם כבר ראו שאחד מהמייסדים של גוגל ביקר בארץ שבוע שעבר. הוא הוזמן ע"י פרס לועידת הנשיא ועל הדרך גם הקדיש קצת זמן לעובדי גוגל בישראל, שעל זה יש לי צנזורה, ולגיקים של יוסי ורדי, שעל זה אין צנזורה.
את יוסי ורדי כולם מכירים. הוא מכונת יחסי ציבור מהלכת, "האבא של האינטרנט בישראל", אם לא בבחירת הקהל, הרי שלפחות ע"פ גילו.
הגיקים בגראז' זו חבורה של חובבי טכנולוגיה עם מקום מפגש קבוע בחולון, מוסך ישן, שנפגשים בסופי שבוע ועושים כל מיני פרוייקטים טכנולוגיים ביחד, כמו אסלה ניידת, שעון המורכב מגלגלי אופניים, רובוט המנגן בגיטרה ועוד. יוסי, בין השאר הוא גם האבא של המוסך הזה.
כהערת אגב, זה קצת מצחיק שבישראל בחרנו לקחת מוסך לתיקוני רכב ולהפוך אותו למקום מפגש של חנונים. נראה לי שזו בעיה בתרגום. כשאומרים באנגלית אמריקאית גראז' או משתמשים במונח פרוייקט-גראז', כמו שהיתה למשל גוגל בתחילת דרכה, מתכוונים לחניה פרטים שיש ליד הבית, כמו שיש בבתים רבים בארצות הברית, אבל לא מתכוונים למוסך לתיקוני רכב... אך מכיוון שחנייה פרטית בישראל היא כל כך עשירון עליון, אני מניח שמוסך זה עברות מספיק טוב.
בכל מקרה, סרגיי נתן בארוע את הופעת הסטנד-אפ הרגילה שלו, כלומר, לקח שאלות מהקהל וענה בהומור.
כך, למשל כשנשאל "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?" (לא נראה לי שהוא מכיר את השיר) ענה שיש הנחה סמויה בשאלה... ואז לכאורה הרצין ופירט שהוא מודע לכך שיש עובדי גוגל בקהל (אני למשל) אז התשובה האמיתית היא שכבל יום כאשר הוא מגיע למשרד בשש בבוקר דבר ראשון הוא עובר על האימייל ועונה.
באחד מעיתוני הכלכלה שסיקרו את הארוע היה כיתוב מתחת לתמונתו "מגיע כל יום בשש בבוקר למשרד". הייתי אומר שדבריו הוצאו מהקשרם. יש לי עוד הרבה מה ללמוד בדרך לעיתונאות...