31 במאי 2008

טוויטר חי או מת - פרשנות מהעורף

טוויטר נהפך בזמן האחרון לשיחת היום. בוודאי מכירים, אבל רק בשביל הפרוטוקול אגדיר אותו כשרות מיקרו-בלוגים שנותן למשתמשיו לפרסם הודעת קצרות ולאחרים "לעקוב" אחריהם, כלומר לקבל עדכונים על מה הם עושים. קוראים לזה גם מיקרו-בלוג כיוון שההודעות מזכירות פוסט של בלוג, אבל הן מאוד קצרות (140 תווים).
מעבר לחדשנות שבאופי השרות, בזמן האחרון יש הרבה דיבורים על כך שהשרות לא עומד בעומס המשתמשים. כל יומיים אני קורא בבלוגים שטוויטר שוב למטה, טוויטר חזר וכיו"ב.
זה הגיע עד כדי כך שאפילו כבר יש פרשנויות על "למה הפעם טוויטר נפל", או מה השגיאה הבסיסית בתכנון של טוויטר, איך בונים מערכת כזו כך שתעמוד בעומס ועוד כהנה וכהנה פרשנויות. ויש אפילו פרשנים מומחים לעניינים האלה, כאלה שבנו מערכות דומות, מומחי תקשורת, מומחי מסדי נתונים, מומחי ווב ועוד.
ולמה הדבר דומה? בהיותי תושב חיפה לא יכולתי שלא להזכר בסיטואציה דומה שהיתה בישראל רק לפני שנתיים. מלחמה בלבנון, פה ושם קטיושות בצפון ולכל תחנת רדיו או טלויזיה יש את סוללת הפרשנים המומחים שלה. כאלה שהיו מולטי-רמטכלים בעבר, אלה שפיקדו על שלושה חיילות אוויר בארבעה צבאות שונים, אלה שדוברים ערבית עוד מילדותם בביירות ועוד מומחים שונים ומשונים. החזית של ישראל היתה בלבנון והעורף פירשן אותה.
החזית של טוויטר נמצאת בסן פרנסיסקו ואנחנו בעורף מפרשנים אותה.

אין תגובות: