18 בינו׳ 2008

תודה לאל שיום שישי

בכל שבוע מודים גוגלרים בהמוניהם לאל על יום שישי. זהו מנהג הרווח, יש לשער, בחברות מסחריות רבות ובו עובדי החברה מתכנסים ביום שישי אחרי הצהריים ומסכמים את השבוע, פחות או יותר או שסתם מתרועעים אחד עם השני ובעיקר שמחים שסוף השבוע מתחיל.
המונח השגור הוא TGIF, כלומר Thanks God It's Friday ואין שום קשר לרשת המסעדות TGI Fridays.
מפגשי הראשון עם תופעה זו היה בשבוע הראשון לתעסוקתי בחברה (זה היה כל כך מזמן, מי זוכר... פששש איזה פז"ם) ובו גרמו לי לשבת בשורה הראשונה ולחבוש כובע מצחיה מטופש עם פלופלור למעלה למען כולם ידעו, זהו ניוגלר (קרי Newgler, גוגלר חדש). מדי שבוע מציגים לחברה את הניוגלרים ביום שישי - קצת מביך, אבל שורדים.
חוץ מלהציג את העובדים החדשים ב TGIF דנים גם על עניינים פנימיים של החברה, כלומר סטטוס של מוצרים וכו' (ששששש סודי סודי סודי). ובמקרים מסויימים כשאין משהו ממש חשוב להגיד, פשוט נפגשים כולם, שותים בירה ואוכלים בייגלה. לפמים לארי או סרגיי עושים סטנד-אפ קצר ולפעמים עונים על שאלות מהקהל, הכל ברוח ידידותית ואינטימית, עד כמה שחברה גדולה יכולה להיות אינטימית, בקיצור, זה בד"כ משעשע ודי פנאן ומשם כבר גולשים אל סוף השבוע.

בישראל, כידוע, לא עובדים ביום שישי ולכן אנחנו בחיפה ובתל אביב מודים לאל על ימי חמישי במקום. היתה לנו דילמה קטנה איזה שם לתת למאורע זה כאשר ההתלבטות היתה בין TGIT כלומר Thanks God It's Thursday ובין TGIAF כלומר Thanks God It's Almost Friday ובסופו של דבר זכה TGIAF. המתכונת בישראל דומה - נפגשים אחרי הצהריים, לפעמים יש גם כיבוד, אם היה למישהו יום הולדת באותו שבוע שמים אותו על המוקד ומדברים בענייני המשרד.
לאחרונה למסורת ה TGIAFים בחיפה נוספה תוספת חביבה ובה שוכני המשרד שהיו בנסיעה למקום קצת פחות שיגרתי מקליפורניה חולקים את תמונותיהם וחוויותיהם עם השאר. לפני כמה שבועות אני סיפרתי על נסיעתנו לניו זילנד (ובכך למעשה פצחתי במסורת), שבוע לאחר מכן אחד הגוגלרים סיפר על טיול בדרום אפריקה שעשה ואחר על יפן ואני חייב להגיד שזה היה ממש נחמד - אינטימי ומעניין.

מסורת ה TGIFים בוודאי אינה ייחודית לגוגל וידוע לי שבארץ חברות רבות עושות מפגש דומה ומכנות אותו Happy hour. בניגוד למסורת ה happy hour בפאבים, אין בירות בחצי מחיר, אבל יש קלוריות לרוב.

סופשבוע נעים.


7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בחברה שאני עובד בה קוראים לזה פשוט "קבלת שבת". קצת מזכיר את אירוע דומה שהיינו חוגגים בגנון, רק בלי "חתן שבת". :-)

Ran Tavory אמר/ה...

הרעיון של חתן שבת די מוצא חן בעניי, אולי נאמץ אותו בגוגל ...

Eran אמר/ה...

Tavori, I didn't know you were a blogger. you are so Web 2.0 ;)

אנונימי אמר/ה...

בירה באמצע יום עבודה?

אנונימי אמר/ה...

בן ארי, אצלך אין אלכהול באמצע היום?!

Ran Tavory אמר/ה...

כן, בירות באמצע היום... זה יכול להסביר כמה באגים, לא? :-)
אבל האמת שזה לא ממש באמצע היום וגם האמריקאים מגיבים קצת יותר בקלות לאלכוהול רק מכורח ההרגל

אנונימי אמר/ה...

תומר: רק בערב בבית (ואז יש הרבה אלכוהול) :)