12 בינו׳ 2008

אנרגיה נקיה

ֿֿ
במוסף הכלכלה של ידיעות אחרונות (כן כן, עיתון מנייר אמיתי, כזה שמקבלים בתחנות דלק) היתה כתבה על שי אגסי , יזם תכנה ישראלי ועד לא מזמן אחד מחברי ההנהלה הבכירה של SAP, ובה תיאר אגסי את חזונו ופועלו בנושא של אנרגיה ירוקה ומכונית חשמלית בפרט. אני חשבתי שהכתבה מעניינת.

וזה הזכיר לי שבאחד הביקורים שלי במטה החברה במאונטיין ויאו הופתעתי לגלות שכל גגות הבניינים (ויש הרבה) וכל סככות החניה (גם יש הרבה,אבל לא מספיק), כולם מכוסים בפאנלים סולאריים חדשים. החברה החליטה שהיא הופכת להיות ירוקה יותר. כמובן שהחגיגה לא היתה שלמה ללא חולצות תואמות שחולקו באותו יום לכל העובדים. מאוחר יותר הסתבר לי שלא רק במטה במאונטיין ויאו יש פאנלים סולאריים, אלא גם במרכזי המידע של החברה הפרושים במקומות שונים פרשו פאנלים סולאריים וחלק ניכר מצריכת החשמל של החברה מסופק על ידם. ניתן לקרוא עוד בנושא זה כאן



קצת ברמה היותר פילוסופית, הצטרפות המקרים הזו של שי אגסי וגוגל גרמה לי לחשוב מה המשותף בין אנשי תוכנה לאנרגיה ירוקה? האם זהו מדגם סטטיסטי קטן או מוטה, או שמא יש כאן קשר אמיתי. למישהו יש רעיונות?



5 תגובות:

Tomer Cohen אמר/ה...

גוגל צורכת הרבה אנרגיה עבור השרתים שלה, והשילוב של אנשי הייטק צעירים והשמירה על איכות הסביבה מתבקש. עוד יבוא היום ובזכות פיתוחים של אנשי ההייטק העולם יהיה ירוק יותר, ממש כמו התרומה של תעשיית החלל לאיכות החיים שלנו פה על הכוכב המזוהם שלנו.


ובנתיים, נגזר עלי לסבול לאור העובדה שביום חמישי בשעות הערב חבורת "הירוקים" בחברת ההייטק בה אני עובד החליטו שזה לעניין להעלים את כל כוסות הפלסטיק, והנייר, ולדרוש מאיתנו לשטוף את הכלים לאחר כל שימוש.

Ophir Harran אמר/ה...

לעניות דעתי, קיים קשר שנחבא מן המודעות, והוא באופי הטבוע באנשי תוכנה. זה רק טבעי שכאשר העולם נתקל בבעיה כמו ההתחממות הגלובלית, לא ניתן למצוא לה פתרון "ישיר" כמו מוצר קסם. אלא יש צורך בהשקעה קטנה של כל אחד. (אם כל קבלן היה בונה לוחות סולריים על גגות הבניינים שלו...) בעיני זה מקביל לפתרון בעיה שמחשב בודד לא מסוגל לפתור, אך על-ידי חלוקה למספר מחשבים העובדים במקביל, הבעייה נפתרת ואף די מהר.

Ori אמר/ה...

שערו בנפשכם שכל מכוניות הליסינג בחברות ההייטק היו הופכות למכוניות היברידיות. איזו כמות של מכוניות ירוקות הייתה נכנסת לכבישים כל שנה.
אני מקווה שהיוזמה החדשה של משרד האוצר בעניין תישא פרי.

Oren Tsur אמר/ה...

לפני שנתיים, סרגי ברין, הבוס, הכריז שהוא "מודאג מיחס הביצועים/וואט. חוות השרתים הענקיות מכפילות עצמן כל כמה חודשים בעקבות השתלטות תעשיית המידע הדיגיטלי על חיינו ומסתבר שבעוד כמה שנים צריכת האנרגיה ההולכת וגדלה תכריע את ספקי השירותים וספקי החשמל" ואורקל הכריזה על שיתוף פעולה עם אינטל במטרה לצמצם את צריכת החשמל של המעבדים.

בכנס הACL האחרון שאלה על אלגוריתמי ברוט-פורס שנשאלה בסוף אחת המצגות הפכה לדיון לוהט ומשעשע על המחוייבות של החוקרים לחיסכון באנרגיה.

כך שזה בהחלט מעורר עניין בקהילה.

אנונימי אמר/ה...

ואני חושב מה היה החיסכון אם כל עובדי ההי טק היו מגיעים לעבודה לא עם מכוניות היברידיות אלא עם תחבורה ציבורית.

לגבי כיסוי הגג בקולטים, מדובר ברעיון נחמד, אבל ברובו שייך לתחום יחסי הציבור ולא לתחום של חשיבה כלכלית בריאה.
אנרגיה סולארית היא עדיין בעלת נצילות נמוכה ועלויות הקמה גבוהות. כמו כן, נדמה לי שמאונטיין וויו הוא לא המקום שטוף השמש שם הייתה רוצה למקם את הקולטים שלך.