22 באוק׳ 2008

מי לא מבין את המשתמשים?

קרה לכם פעם שנדדתם לאתר (ישראלי) והדפדפן שלכם לא נתמך/לא מציג נכון את הדף? לפעמים נתקלים בהודעה לקונית כגון "אתר זה תומך רק בדפדפן X" ולפעמים פשוט כל הדף מחורבש, בלי הודעה מראש.
מי שמשתמש בדפדפן שאינו אקספלורר בוודאי נתקל בתופעה יותר מפעם אחת. אולי זה רק נדמה לי, אבל לי נראה שהתופעה נפוצה במיוחד באתרים ישראלים. אלי זה בגלל הקושי הקטן הנוסף לתמוך בעברית, אולי זה בגלל החפיפניקיות הישראלית ואולי זה פשוט חוסר הבנה שכללי המשחק משתנים. לא עוד 99% מהמבקרים משתמשים באקספלורר. יותר ויותר משתמשים מעדיפים דפדפנים אחרים, אם זה בגלל סנוביות גיקית, טאבים צבעוניים או שיש להם Mac.
ושלא לומר שמדובר באתרים של מתבגרות בנות 12, אני מדבר על האתר של הבנק שלי, אתרים של עיתונים פופולריים מאוד, אתרי מסחר בניירות ערך ועוד ועוד אתרים "מקצועיים" שבתמימותי חשבתי שחלק מהמקצועיות שלהם זה להכיר את הלקוחות ולגרום להם לרצות לחזור לאתר. אז אני נאלץ להחזיק מחשב ווינדווס ישן בבית רק כדי שאוכל לבדוק מידי פעם כמה כסף אין לי בבנק. פעם הבאה שאעבור בנק אזכור לבדוק איזה דפדפנים נתמכים על ידי האתר שלו.
כל פעם שאני נכנס לאתר כזה אני נמלא זעם מקצועי ומחרחר מתחת לשפמי "מי הפראייר ששילם לחובבנים האלה שיבנו לו את האתר? איך הם לא מתביישים להראות דבר כזה?"
עכשיו הייתי באתר כזה וכיוון שזוגתי, שתחייה, כרגע במצב מאוזן אני פורק תיסכולי על בלוגי. הושיעוני!


6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

למה אתה מגן על שאינם חפים מפשע? פרסם את שמות האתרים.

אני יכול לספר, למשל, שהאתר של "מגדל שוקי הון" מסריח ועובד רק עם IE.

אנונימי אמר/ה...

בתור משתמש פיירפוקס אדוק, גם אני מתחרפן מהעניין לעתים קרובות מדי, וכמעט תמיד באתרים ישראלים.
לאומי קארד השיקו לפני כמה שבועות אתר חדש, וגם הוא - כמו קודמו - לא תומך בשום דפדפן פרט ל-IE. בושה!
ולא רק זאת: כאשר מנסים לגלוש לאתר שלהם בדפדפן אחר, מגיעים לדף עם הכתובת מעוררת החימה: https://online.leumi-card.co.il/WrongBrowser.html
ואני שואל: WrongBrowser? לא! wrong website!

אנונימי אמר/ה...

מה הגבול לכמות הדפדפנים שצריך לתמוך בהם? מאילו שהם בעלי איזה אחוז נתך שוק?

Ran Tavory אמר/ה...

נראה שפוסטים על מלחמות דפדפנים תמיד היו פופולריים במיוחד...
מישהו יודע דרך אגב איפה ניתן למצוא סטטיסטיקות על שימוש בדפדפנים בישראל?
לגבי השאלה של "אנונימי" - מה הגבול לכמות הדפדפנים שצריך לתמוך בהם?
לי אין תשובת בית ספר אבל ההגיון אומר שאם אתה רוצה להיות מוצלח בעסקים אסור לך להתעלם מ 20% מהשוק.
אני יודע שבגוגל יש שורה ארוכה של דפדפנים שעליהם בודקים ובחברה הקודמת בה עבדתי כל באג שקיים בפיירפוקס, ספארי או אקספלורר, כל גירסא, נלקח ברצינות.
אם מישהו יודע איפה ניתן למצוא סטטיסטיקה על דפדפנים בישראל שיגיד...

Ori אמר/ה...

רן
לא יודע לגבי הדפדפנים.
בלכ מקרה - לפרוק תסכולים על זוגתך ישנה או ערה - לא נראה לי רעיון טוב לזוגיות :)

אנונימי אמר/ה...

לפני כשנה לוובמסטר של אתר קופ"ח כללית שחלקים נרחבים מהאתר לא עובדים בפיירפוקס.
בתגובה שלו אמר הוובמסטר שלפי הנתונים שלו 94% מהמשתמשים באתר משתמשים באינטרנט אקספלורר...
צודק.. גם אחרי חוויית המשתמש שלי עברת לאינטרנט אקספלורר כשהשתמשתי באתר זה...