הנה אני, שוב מוכן לחשוף סודות מדינה, והיום: על מה אני עובד סלש מה הפרוייקט שלי סלש מה מדיר שינה מעיני סלש מה עשיתי בזמן האחרון שאני גאה בו?
לפני שבוע השיקה יוטיוב העולמית תוספת חדשה ומגניבה בשם Video Annotations. בשפת הקודש ניתן לתרגם את זה ל"תוספות לוידאו" או "הערות לווידאו", אבל מה שבעצם זה עושה זה לא סתם תוספת, זה הופך את הוידאו לאינטראקטיבי. (ולך תתרגם אינטראקטיבי...) עד היום הייתם רגילים שבוידאו באינטרנט צופים, כמו שהייתם צופים בטלויזיה. אפשר לצפות בווידאו אחד, אחר כך לצפות באחר, להשתמש ברשימת הסרטים הקשורים וכן הלאה, אבל בגדול - כמו בטלויזיה - לראות סרטונים. ובכן, לא עוד! מהיום ניתן לעשות הרבה יותר עם סרטים, ניתן להקליק עליהם! כן, כן, זה אולי מתבקש, זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל אם הסרט כבר נמצא על עמוד אינטרנט, ועמוד האינטרנט נמצא בתוך דפדפן ולמשתמשת יש עכבר ביד והיא אפילו יכולה להזיז את העכבר וללחוץ בכל מיני מקומות על הדף, למה שלא תלחץ על המכונית שמופיעה בתוך הוידאו? למה לא להשתמש בקישורים בתוך הווידאו? קישור (hyperlink) לא חייב להיות רק טקסט. קישור יכול להיות מכונית בתוך ווידאו, או פרצוף של אחד השחקנים או כל אובייקט אחר בסרט. מהפכת הווידאו האינטראקטיבי החלה.
הנה כמה דוגמאות מה אפשר לעשות עם ווידאו אינטראקטיבי:
קסם בקלפים - אשר זכה כבר ליותר מ 4 מליון צפיות והוא מספר אחד השבוע.
תוספות לסרטים כדוגמת כתוביות, פרשנות, דיבוב חיות ועוד דברים שכנראה לא חשבנו עליהם ואנחנו מצפים לראות מה הקהיליה של יוטיוב הולכת להמציא. בכלל, מה שנפלא בלעבוד בחברה עם קהיליית משתמשים כל כך גדולה הוא לא רק שמיליונים משתמשים במה שאתה כותב אלא שיש הרבה משוב מהמשתמשים ואתה כל הזמן לומד על דברים שאפשר לעשות עם התכנה שלך שלא דמיינת בכלל.
אני גאה מאוד להיות חלק מצוות הפיתוח של המוצר הכייפי הזה ומצפה לראות את הדרכים שבו הוא יהיה בשימוש.
וכעת לצד ההנדסי של המוצר. אלו אתגרים עומדים בפני מהנדס שכותב תכנה כזו?
קודם כל, הולכים להשתמש בה המון אנשים... מפחיד, אבל גם מאתגר. אתר כמו יוטיוב שבו קצב העלאת הסרטים הוא של יותר מעשר שעות ווידאו בכל דקה, ומאות מליוני צפיות ביום זה אתגר אמיתי. טעות קטנה יכולה לחרב מליוני משתמשים. ואיך מתכננים מוצר חדשני? איך מגדירים את הפרוטוקול? לאיזה סדר גודל של עומס תעבורה צריך להתכונן? איך בודקים שהכל כשורה? הרי זה לא מעשי ככה סתם לעבור על לוגים. ואיך בודקים גידול בתעבורה? כל אחד מאלה הוא אתגר מעניין בפני עצמו. התשובות במהופך אחרי שתעברו ראיון עבודה ;-)
ואם במקרה את/ה מסוג האנשים שאוהבים אתגרים כאלה ויש לך גישה וממשקי משתמש (ייתרון לבעלי נסיון בפלאש) יש מוצר מדליק בחיפה שמחפש אנשים טובים.
יאללה, חג שמח ואני הולך לעבוד על הפיצ'ר הבא.
לפני שבוע השיקה יוטיוב העולמית תוספת חדשה ומגניבה בשם Video Annotations. בשפת הקודש ניתן לתרגם את זה ל"תוספות לוידאו" או "הערות לווידאו", אבל מה שבעצם זה עושה זה לא סתם תוספת, זה הופך את הוידאו לאינטראקטיבי. (ולך תתרגם אינטראקטיבי...) עד היום הייתם רגילים שבוידאו באינטרנט צופים, כמו שהייתם צופים בטלויזיה. אפשר לצפות בווידאו אחד, אחר כך לצפות באחר, להשתמש ברשימת הסרטים הקשורים וכן הלאה, אבל בגדול - כמו בטלויזיה - לראות סרטונים. ובכן, לא עוד! מהיום ניתן לעשות הרבה יותר עם סרטים, ניתן להקליק עליהם! כן, כן, זה אולי מתבקש, זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל אם הסרט כבר נמצא על עמוד אינטרנט, ועמוד האינטרנט נמצא בתוך דפדפן ולמשתמשת יש עכבר ביד והיא אפילו יכולה להזיז את העכבר וללחוץ בכל מיני מקומות על הדף, למה שלא תלחץ על המכונית שמופיעה בתוך הוידאו? למה לא להשתמש בקישורים בתוך הווידאו? קישור (hyperlink) לא חייב להיות רק טקסט. קישור יכול להיות מכונית בתוך ווידאו, או פרצוף של אחד השחקנים או כל אובייקט אחר בסרט. מהפכת הווידאו האינטראקטיבי החלה.
הנה כמה דוגמאות מה אפשר לעשות עם ווידאו אינטראקטיבי:
קסם בקלפים - אשר זכה כבר ליותר מ 4 מליון צפיות והוא מספר אחד השבוע.
תוספות לסרטים כדוגמת כתוביות, פרשנות, דיבוב חיות ועוד דברים שכנראה לא חשבנו עליהם ואנחנו מצפים לראות מה הקהיליה של יוטיוב הולכת להמציא. בכלל, מה שנפלא בלעבוד בחברה עם קהיליית משתמשים כל כך גדולה הוא לא רק שמיליונים משתמשים במה שאתה כותב אלא שיש הרבה משוב מהמשתמשים ואתה כל הזמן לומד על דברים שאפשר לעשות עם התכנה שלך שלא דמיינת בכלל.
אני גאה מאוד להיות חלק מצוות הפיתוח של המוצר הכייפי הזה ומצפה לראות את הדרכים שבו הוא יהיה בשימוש.
וכעת לצד ההנדסי של המוצר. אלו אתגרים עומדים בפני מהנדס שכותב תכנה כזו?
קודם כל, הולכים להשתמש בה המון אנשים... מפחיד, אבל גם מאתגר. אתר כמו יוטיוב שבו קצב העלאת הסרטים הוא של יותר מעשר שעות ווידאו בכל דקה, ומאות מליוני צפיות ביום זה אתגר אמיתי. טעות קטנה יכולה לחרב מליוני משתמשים. ואיך מתכננים מוצר חדשני? איך מגדירים את הפרוטוקול? לאיזה סדר גודל של עומס תעבורה צריך להתכונן? איך בודקים שהכל כשורה? הרי זה לא מעשי ככה סתם לעבור על לוגים. ואיך בודקים גידול בתעבורה? כל אחד מאלה הוא אתגר מעניין בפני עצמו. התשובות במהופך אחרי שתעברו ראיון עבודה ;-)
ואם במקרה את/ה מסוג האנשים שאוהבים אתגרים כאלה ויש לך גישה וממשקי משתמש (ייתרון לבעלי נסיון בפלאש) יש מוצר מדליק בחיפה שמחפש אנשים טובים.
יאללה, חג שמח ואני הולך לעבוד על הפיצ'ר הבא.
תגובה 1:
הנה שימוש נוסף ויפה
http://www.youtube.com/watch?v=JD72jWdkbQM
הוסף רשומת תגובה